דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טקס ניתוץ עגל הזהב בעין הוד 

מאת    [ 19/09/2011 ]

מילים במאמר: 527   [ נצפה 3517 פעמים ]

עין הוד הוא ישוב שרק עם הישמע שמו עולות לראש כל מיני אסוציאציות, רובן קשורות לאמנות. זהו כפר אמנים פסטורלי ומיוחד במינו הנמצא על רכס הכרמל, מקום מקסים בכל השנה. הכפר ספג מכה קשה בשריפת הענק בכרמל אך הוא משתקם ובמהרה יחזור למראות המרהיבים המאפיינים אותו. הכפר הוקם ב-1953 במקום בו שכן כפר ערבי עתיק, מראשיתו התיישבו בו אמנים ומאז הוא צמח והתפתח כאשר הוא מהוה מוקד חשוב בעולם התרבות והאמנות הישראלי ואף הבינלאומי. טקס ניתוץ עגל הזהב בעין הוד הוא אחד הרגעים המיוחדים שמתרחשים בכפר מדי שנה והוא מהוה אטרקציה עבור אנשים רבים, חובבי אמנות וסקרנים כלליים.

 בכפר עין הוד ניתן למצוא באופן כללי כ-150 אמנים החיים ויוצרים בו, בתחומי אומנות שונים כגון ציור, פיסול, אמני מיצג, אומנות מודרנית, סופרים ועוד תחומים רבים. כמו כן בכפר מתגוררים אנשים שאינם אמנים אך לרוב עוסקים במקצועות יצירתיים כלשהם כגון אדריכלות, עיצוב מוצר, עיצוב פנים, כתיבה וכן הלאה.

 מהותו של טקס עגל הזהב בעין הוד

הטקס הוא למעשה אירוע פגאני במידת מה, הוא ייחודי לישראל ומזכיר טקסים ופסטיבלים רוחניים / דתיים / תרבותיים ממדינות שונות בעולם. הטקס מתקיים בכל חג פסח, ביומו האחרון של החג, והמבקרים שוטפים את הרחובות הציוריים והשקטים לרוב של כפר האמנים. הטקס, שמוכר בשמות טקס ניתוץ עגל הזהב בעין הוד או טקס עגל הזהב בעין הוד הוא בפועל לא טקס ניתוץ אלא טקס שריפה של פסל ייחודי המייצג את עגל הזהב.

 הסיבה לעריכת הטקס בעין הוד היא על מנת לשחזר או להוות מחווה אמנותית ומוגזמת למעשה בני ישראל כאשר אלו ניתצו את עגל הזהב שבנו לאחר ירידת משה מהר סיני וקבלת התורה על ידי העם. את פסל עגל הזהב עצמו בונים ויוצרים בכל שנה מחדש, כאשר בכל שנה ובכל טקס הפסל שונה כאשר אמן פיסול או אמן אחר – אשר חי ויוצר בכפר עין הוד – מתכנן ויוצר את הפסל לאותה שנה. כמובן שהפסל הוא "חד פעמי" כי שיאו של הטקס הוא שריפתו תוך כדי חגיגה צבעונית, שמחה ועמוסה.

 

פסל העגל שנוצר בכל שנה הוא על פי תפישת העולם האישית של האמן הנבחר לאותה שנה והיצירות הן רב גוניות ומרתקות מבחינה אמנותית ותרבותית. מוטיב שתמיד חוזר הוא הצבע הזהב וכמובן אזכור מסוים לדמות עגל.

 התנהלות טקס ניתוץ עגל הזהב בעין הוד

הטקס כולו הוא חגיגה שלמה של אמנות, תרבות וקהילה. הכפר עין הוד הוא אטרקציה תיירותית מבוקשת מאוד במשך כל השנה בזכות הגלריות, המוזיאונים, בתי האמנים, הנוף היפה, המסעדות וכל יתר המקומות התיירותיים הנמצאים באזור, אך בטקס עגל הזהב הכל המוני ומגיע לשיא מסוים מבחינת האווירה והמראות ומבחינת הפעילויות התרבותיות הרבות שמתקיימות בכפר במשך השנה.

 את פסל עגל הזה מובילה שיירה שמחה, צבעונית ומגוונת מאוד של גברים, נשים וילדים תושבי הכפר ואמנים אחרים, רבים מהם לבושים בלבן או מקושטים באביזרים שונים. אנשים רבים עוטים זרי פרחים לראשם  וגם הפסל עצמו מקושט – הכל מאוד ססגוני, שמח ואמנותי במיוחד. את כל האירוע והטקס מלווי שירה, ריקודים ואווירה שמחה מאוד, התחושה היא תיאטרלית וגרוטסקית בצורה שהיא גם מרשימה, גם מעניינת וגם משעשעת. השיירה מגיעה לאמפיתיאטרון במרכז כפר האמנים, שם אמן מהכפר המחופש למשה רבנו שובר לוחות ברית מדומים ומורה להמונים לשרוף את עגל הזהב!

 בזמן שפסל העגל נשרף מסביב הלמות תופים ושמחה רבה, נאפות פיתות וכולם שוברים את הפסח באכילת חמץ וחגיגות אל תוך הלילה. חוויה מדהימה וייחודית, חובה לחובבי אמנות ותרבות!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב